2D beeld














































titel: Het verstarde verlangen.
Opdracht maak een tweede huid.







Mijn idee bij het verstarde verlangen is: Je verlangt naar iets wat je dus niet hebt.



Je verlangt naar een uitweg uit een benarde situatie. Naar mijn idee zit dit verlangen rond het gezicht. Vooral de mond. Want men kan zich vaak vooral mondig verdedigen. Als het je nu eens ontnomen wordt om te praten. Hoe ga je het dan uitleggen. Het idee is een beetje dat je in een benauwde situatie zit, en een uitweg zoekt. Een struikelblok.
De eerste foto geeft het gevoel wat ik over wil brengen het beste weer. Ik ben gaan onderzoeken hoe ik dit in beeld kon brengen als tweede huid. Eerst ben ik een aantal schetsen van de mond gaan maken. Al gauw kwam ik erachter dat het niet persé de mond moest zijn waar de tweede huid overheen moest komen. Ik ben uiteindelijk op vlekken gekomen. Vlekken die ontstaan doordat er iets dood gaat. Want als dat gebeurd wordt de huid stijf en blauw. Daar kwam mijn idee van. Wanneer je iets wil vertellen en niemand luisterd geeft dat hetzelfde gevoel. Je kan zo hard schreeuwen maar je wordt niet gehoord. Alsof je zo graag wil maar hoe hard je ook je best doet het lukt niet. Daardoor ontstaan er vlekken die van onder je huid komen. Dit zijn een soort blauwe plekken. Stukken dode huid. Elke keer als je niet wordt gehoord, sterft er een stukje.









Geen opmerkingen: