Functioneel overzicht

* Onderwerp:
Maakbaarheid van de mens/ mensverbetering

* Mensverbeteringen zijn:
plastische chirurgie, medicijnen, fake organen.

* Huidig probleem:
Prestatie maatschappij

* Welke vragen staan centraal:
Is de maakbaarheid van de mens wel een verbetering? Hoe ver moet je gaan? Wanneer is het genoeg? Wat zijn de gevolgen van deze
verbeteringen?

* Belangrijke waarden:
Vrijheid, zelfbeschikking, rechtvaardigheid, verantwoordelijkheid,
solidariteit, levenskwaliteit, gezondheid, welzijn.

* Doel:
Debat stimuleren/ bewust maken

* Hoe wil ik mijn doel bereiken:
toekomstvisie weergeven/ overdrijven

* Doelgroep:
Wetenschappers, bestuurders, ambtenaren, ministers, beleidsmakers, filosofen.

* In welke vorm:
Stop Motion

* Welke toon:
Serieus maar met een grappige ondertoon
------------------------------------------------------------------------------------------------
Kort samengevat concept:
D.m.v. een stop motion filmpje over de gevaren van de mens verbeteringen wil ik het publiek bewust maken van wat de toekomst met zich meebrengt. Belangrijke waarden zullen verloren gaan als wij de techniek zo ver ontdekken. Ook wil ik belangrijke vragen oproepen bij het publiek, waardoor een debat ontstaat.

Nog korter:
Ik wil de gevaren van de mensverbetering op een serieuze manier weergeven en belangrijke vragen bij het publiek oproepen.

Geen opmerkingen: